Namdalsutstillingen 1934

Seniorrådgiver og konservator NMF på Namdalsmuseet, Geir A. Grøtan, har nylig skrevet en bok om det som kanskje er en av de mest spektakulære hendingene i Namsos bys historie, nemlig Namdalsutstillingen i 1934.

Utstillingen samlet flere hundre utstillere og tusenvis av skuelystne fra alle kommuner i Namdalen og det satte byen på hodet i over en uke i september 1934.

Rikt illustrert og med mange historier om utstillere og folkelivet og hvordan utstillingen ble til og ikke minst hvordan den ble avsluttet, så er det kort oppsummert en meget lesverdig bok.

Boken koster kr. 250,- fås kjøpt ved henvendelse til Namdalsmuseet på telefon 48 88 00 34, epost: [email protected] eller på museets facebookside.